Wednesday 18 June 2014

Board Games Collection



Ha...inilah antara koleksi board games anak saya. Menarik tak? Memang anak saya mula mengumpul board games sejak 2-3 tahun lepas sejak adik lelaki saya introduce European board games ni kat kita orang. So takdelah asyik-asyik main Monopoly or Saidina yang sememangnya dah evergreen. Kat dalam gambar ni ada 4 board games...7 Wonders, Munchkin, King of Tokyo dan Carcassonne. Dalam keempat-empat game ni...King of Tokyo yang boleh buat jadi havoc bila main. Sebab kalau nak menang kena bunuh player lain or cepat-cepat kumpul point. So...korang boleh imaginelah macam mana bisingnya bila masing-masing nak sabotaj each other. Tapi gaduh-gaduh masa main je...pastu PEACE ok. Nantikan next entry saya akan ceritakan in details satu-satu game ni. 


2 comments:

  1. bestnya..
    saya teringin nak belikan utk anak2 tp rasanya better beli bila dua2 dah skolah rendah kot.. klu skrg, alamatnya mmg byk ilang la huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau yang belum masuk sekolah lagi memang tak sesuai lagi main games macam ni. Involves thinking and strategy lah jugak. Tapi ada banyak board or card games untuk the younger age group. Just google Meeples...boleh search games yang sesuai kat website dulu kalau berminat :)

      Delete